Kenia derde week maandag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van José en Irma - WaarBenJij.nu Kenia derde week maandag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van José en Irma - WaarBenJij.nu

Kenia derde week maandag

Door: José en Irma

Blijf op de hoogte en volg José en Irma

27 Maart 2017 | Nederland, Nederland

Maandag 20 maart
Onderweg naar de Office hebben we Sambusa gekocht, flapjes met meat and green beans welke vrouwen in een soort wok op een kolenbrander langs de weg frituren. Smaakt prima. Op de Office gepoetst, al snel vertraagde ik mijn tempo, even dweilen zoals thuis dan val je hier flauw. Of zou het komen door die reuzenballonnen die we vanochtend hadden opgeblazen voor de kinderen onderweg? Matilda is waarschijnlijk de enige in deze wijk die het plastic voor haar huisje en de Office opruimt. Terwijl we een weekplanning maken is Anna witte mais aan het schoonmaken, een afwasteil vol. Op een kolenbrander in een piepklein keukentje bereid ze Githeri, tomaat, ui, wortel, veel zout en later heel veel mais en beans. Lunch, een soepbord vol eten en je moet een tweede keer opscheppen. Volgens de dames moeten wij goed eten en gezonder naar huis gaan, lees "ronder", zodat men in Nederland kan zien hoe goed het eten in Kenia is. We bezoeken het sponsorkind van José, Saidi? Hij woont ook in Utange, in een andere wijk, huisjes ruimer opgesteld met veel landbouwgrond ertussen. Voormalige vluchtelingen uit Somalië hebben hier gewoond. We worden begroet door de mooie moeder, Agnes, van Saidi. Al snel volgt Saidi, hij omhelst José stevig. Het voetbalshirt met zijn naam wordt direct aangetrokken en de voetbal opgepompt. Ook zien we zijn vader en zijn kleinzoon, de zoon van hun dochter. Wanneer we vertrekken staat Saidi even later in volledig tenue met voetbal voor ons. Agnes, Mathilde, Saidi en José spelen wat voetbal en dan is het tijd om de stralende Saidi achter te laten.

• 28 Maart 2017 - 14:09

Piet Brands:

Jose van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik lees het verslag met regelmaat. Wat een belevenis is het, zeg maar een groot avontuur. Als je thuis komt heb je volgens mij een koffer vol met verhalen.
    Pak van mij maar een wijntje. Nog een hele fijne (werk)vakantie gewenst.

groetjes, Piet

• 28 Maart 2017 - 21:15

Henk Van Bremen:

Ha José en Irma,
    Het is vanavond " oudejaarsavond" voor je José. Van harte meid en wie had nou gedacht dat jij je verjaardag ooit in Kenia zou vieren. Ik in ieder geval niet! Hoe dan ook:heb een fijne dag!
    Time flies.
    Volgende week met Jan en Laika en Douke de Goilberdingerwaard in. Tja; effe wat anders dan wat jullie meemaken.
    Fijne dagen voor jullie.
    Groet Henk

• 29 Maart 2017 - 13:10

Joke:

Hoi lieve José
    Ik probeer je telefonisch te bereiken maar vooralsnog geen verbinding dan maar op deze manier. Ik had het leuk gevonden om je stem even te horen.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag op een mooi plek in Kenia.
    Ik hoop dat je ook daar een feestelijke dag zal hebben en dat je je jarig voelt.
    Leuk dat je, je adoptie kind hebt ontmoet en hij verwent is met een voetbalshirt wat het altijd wel doet bij kinderen dat heb je goed aangevoeld.
    Nog een paar mooi dagen voor jullie en sterkte bij het afscheid nemen, en neem mooie herinneringen mee naar huis.
    Trouwens leuke jurk heb je aan op 1 van de foto,s.
    Lieve groetjes Joke

• 29 Maart 2017 - 14:30

Mirjam Honders:

Hallo Jose
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat leuk om je zo te volgen wat een ervaring...
    Geniet er nog van ..
    Fantastisch dat je dit kunt doen
    groetjes Mirjam Honders

• 29 Maart 2017 - 14:58

René:

Hallo José en Irma,
    Hartelijk gefeliciteerd José maak er een mooie dag van!
    Zo te zien vermaken jullie je nog goed daar in Kenia, en doe je ook veel goed werk.
    Hier in Malden begint het al aardig lente te worden en gaat ook alles prima.
    Blijf aub mooie foto's doorsturen, daar genieten wij erg van.
    Groetjes René en de kids

• 29 Maart 2017 - 22:37

Jose Burgers:

Hallo Jose en Irma
    Jose van harte gefeliciteerd. Heel bijzonder je verjaardag vieren in Kenia.
    Wat veel leuke foto's hebben jullie gemaakt. Jullie reiverslagen lezen is erg leuk.
    Nog een fijne tijd samen in Kenia.

• 30 Maart 2017 - 22:34

Jacqueline:

Dag lieve Irma en José,

Wat een mooie verhalen. Heerlijk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Geniet ervan.
    Groeten, Jacqueline

• 31 Maart 2017 - 16:10

Riëtte:

Hallo José en Irma,

Via Wendy hoorde ik dat jullie een blog bijhouden, wat leuk!
    De verhalen zijn heel herkenbaar :) Ben zelf precies twee jaar geleden voor twee maanden in Kenia geweest. Wat een lieve mensen allemaal daar! Leuk om de foto`s te zien volgens mij zat ik in het zelfde huisje. Veel succes en plezier. Willen jullie de fieldworkers en in het speciaal Mathilda van mij de groetjes doen? :)

Groetjes,
    Riëtte

• 31 Maart 2017 - 16:39

Yolanda :

Lieve José en Irma.

Te laat.......maar José alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat bijzonder dat je Saidi hebt ontmoet en dat je met hem hebt kunnen voetballen.
    Ik snap wel dat hij heeft genoten. Dit is toch super voor die jongen.
    Nog even lekker genieten.

Liefs de Spitjes.